Dagsplan som retningslinie

1. marts 2010

Alder:
8 mdr.

Dagsplan som retningslinie

Hej Helen

Nu er min datter stærkt på vej mod de 9 måneder og i den forbindelse kunne jeg rigtig godt tænke mig om du vil lave en dagsplan jeg kan bruge som retningslinie..

Til puttetid om aftenen får hun flaske og drikker her ca 150-200 ml. Ved midnatstid ammer jeg hende - her ved jeg jo så ikke hvor meget mælk hun får..

Jeg har droppet amningen tidlig morgen da hun begyndte at nægte morgenmad. Nu spiser hun en ok portion (jeg har droppet risgrøden og er ...

Annonce

... skiftet til havregrød fra Nestle efter dit sidste svar :-) Den laver jeg på 100 ml MME og så er jeg begyndt at give hende mælk til morgenmaden. Det er noget mærkeligt noget syntes hun og drikker ikke meget.

Er det i dine øjne mælk nok i løbet af et døgn ? Hun afviser ethvert forsøg på amning/flaske i dagtimerne, så det er ikke muligt at give hende ekstra på den måde..

Jeg savner lidt inspiration til mellemmåltider.. Har du nogle ideer ?

På forhånd tak.
Mor :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet